Viestinnän palvelumuotoilu ja asiakasymmärrys

Viestintä on muuttumassa tiedottamisesta palveluksi. Tietotulvan keskellä meidän on entistä vaikeampaa tavoittaa kohderyhmiämme. Viestintää tehdessä emme voi enää keskittyä pelkästään siihen, mitä meillä on sanottavaa, vaan meidän täytyy kääntää katseemme kohderyhmiemme tarpeisiin: Miten voimme palvella kohderyhmiämme viestinnällämme? Mitä meillä on tarjottavaa, joka aidosti kiinnostaa ja hyödyttää kohderyhmiämme?

Kaiku Helsingissä käytämme palvelumuotoilun lähestymistapaa silloin, kun tavoitteena on kehittää aidosti asiakkaita ja kohderyhmiä palvelevaa viestintää – palvelumuotoilua voi käyttää esimerkiksi asiakaskeskeisten viestintästrategioiden ja viestien kirkastukseen, kohderyhmien tarpeisiin vastaavien verkkopalvelujen konseptointiin sekä kekseliäiden kampanjakonseptien ideointiin.

Palvelumuotoilun prosessimuotoinen ja asiakasymmärrykseen pohjautuva kehittäminen tuo selkeitä hyötyjä: vaikuttavuutta, tehokkuutta ja kustannussäästöjä – puhumattakaan siitä, kuinka mielekästä ja hauskaa yhteiskehittäminen ja erilaisten muotoilun menetelmien käyttö voi parhaimmillaan olla.

Kiinnostaako viestinnän palvelumuotoilu tai asiakasymmärrys? Ota yhteyttä: sales@kaikuhelsinki.fi.

”Palvelumuotoilu on antanut meille todellista ymmärrystä siitä, mitä asiakkaamme ja
oma henkilökuntamme viestinnältämme odottaa. Jatkossa on huomattavasti
mielekkäämpää informoida kohderyhmiämme kunkin kiinnostuksen ja tarpeen mukaan
– omankin työn merkitys ja mielekkyys nousee ihan uudelle tasolle.”

Kaiku Helsingin asiakas, yksityinen sektori