Hyppytunti-pikawebinaari: tallenteet

Tältä sivulta voit tilata kaikkien Hyppytunti-pikawebinaariemme tallenteet. Muista myös tilata uutiskirjeemme, jotta saat ensimmäisten joukossa tiedon tulevista pikawebinaareistamme! 

Voit lähettää toiveita hyppytuntien aiheista osoitteeseen kaiku@kaikuhelsinki.fiJos haluat juuri sinun organisaatiollesi suunniteltua apua tai valmennusta isommalle joukolle, laitathan viestiä osoitteeseen sales@kaikuhelsinki.fi. 

HYPPYTUNTI-PIKAWEBINAARIT 2020

Kuinka tehdä työyhteisöviestinnästä toimivaa?

Vakuuttava esiintyminen virtuaaliympäristöissä

Mediaviestintä koronan aikaan

Virtuaalitilaisuuden kiinnostavuusmuotoilu

Someviestintää poikkeuksellisina aikoina

Näin rakennat viestintästrategian muuttuneeseen maailmaan

Viestijä arjen ristipaineessa – Miten lisätä viestinnän vaikuttavuutta?

Viestintää äänellä  kuinka suunnittelet toimivia podcasteja ja radiotiedotteita?

Viestinnän mittaamisen ja arvioinnin kulmakivet – käytännön oppeja

Etäkuuntelun aika – kuinka vahvistat vuorovaikutusta virtuaaliympäristöissä?

Sisältöhiilestä timantteja – kuinka muotoilet viestinnästä kiinnostavampaa datan avulla?

Selkeän viestinnän syystreenit

Luottamuksen tunnetta virtuaalitapaamisiin ja -myyntiin

TALLENTEET:

To 19.11. Apua, työyhteisöni hävisi bittiavaruuteen! Kuinka tehdä työyhteisöviestinnästä toimivaa? 

Vuosi 2020 on ollut suuren uudistumisen aika työyhteisöille. Entinen ei palaa enää koskaan takaisin, joten miten rakentaa hyvä työntekijäkokemus ja toimivat viestinnän käytännöt uusissa olosuhteissa? Mihin varautua tulevaisuudessa?

Keskustelemme muun muassa seuraavista aiheista:

  • Mistä puhumme, kun puhumme työyhteisöviestinnästä?
  • Mitkä ovat työyhteisöviestinnän tyypilliset sudenkuopat?
  • Mihin kehittämisessä kannattaa keskittyä?

Tilaa tallenne: Kuinka tehdä työyhteisöviestinnästä toimivaa?

To 22.10. Luottamuksen tunnetta virtuaalitapaamisiin ja -myyntiin

Kuinka kohtaat toisen ihmisen virtuaaliympäristössä ja rakennat luottamuksellista vuorovaikutusta? Tätä kysymystä suurin osa meistä joutuu nykyisin pohtimaan päivittäin, oli oma työrooli myyjä, asiantuntija, johtaja tai mikä tahansa.

Aiheita:
• Miten luottamuksen rakentaminen virtuaalitapaamisessa eroaa kasvokkaisesta tapaamisesta? Miten voit valmistautua?
• Millaisia erityispiirteitä liittyy virtuaalisiin myyntitapaamisiin?
• Voiko virtuaalitapaamisten tunnetta ja luottamusta mitata?

Tilaa tallenne: Luottamuksen tunnetta virtuaalitapaamisiin ja -myyntiin

Ke 16.9. Selkeän viestinnän syystreenit

Kuinka tehdä viestinnästä mahdollisimman toimivaa ja huomioida kohdeyleisön tarpeet?

Aiheet:

  • Selkeän viestin suunnittelu – mitä pitää muistaa?
  • Mitä kaikkea selkeys tekstissä tarkoittaa?
  • Kielivinkkejä ja harjoittelua yhdessä

Tilaa tallenne: Selkeän viestinnän syystreenit

Pe 12.6. Sisältöhiilestä timantteja – kuinka muotoilet viestinnästä kiinnostavampaa datan avulla?

Viestijällä on nykyisin käytettävissään valtavat määrät dataa, jolla hioa sisältöjä toimivimmiksi. Kuinka analytiikkaa kannattaa käyttää?

Jos kipuilet analytiikan ja digisisällön kiinnostavuusmuotoilun kanssa, nappaa tästä käytännönläheisestä pikawebinaarista helpotusta viestintäarkeen.

  • Miksi dataa kannattaa hyödyntää viestinnän kiinnostavuusmuotoiluun?
  • Mikä on Kaiun ”pyhän kolminaisuuden malli” analytiikan hyödyntämiseen?
  • Millaisia oppeja Kaiulla on analytiikan hyödyntämisestä suunnitteluvaiheessa? Entä toteutusvaiheessa ja kehitysvaiheessa?

Tilaa tallenne: Kuinka muotoilet viestinnästä kiinnostavampaa datan avulla

Pe 5.6. Etäkuuntelun aika – kuinka vahvistat vuorovaikutusta virtuaaliympäristöissä? 

Elämme virtuaalisen viestinnän tulva-aikaa. Mitä tapahtuu aidolle kuuntelulle ja kyvyllemme ymmärtää muita ruudun toisella puolella? Kuinka välttää väärinymmärryksiä ja luoda läsnä olevaa, turvallista tunnelmaa palavereihin ja muihin etätilaisuuksiin? Tule pohtimaan, kuinka voisit olla parempi kuuntelija ja vuorovaikuttaja – ja rohkaista myös muuta työyhteisöä samaan. 

Tilaa tallenne: kuinka vahvistat vuorovaikutusta virtuaaliympäristöissä

Ke 27.5. Viestinnän mittaamisen ja arvioinnin kulmakivet – käytännön oppeja

Mittaaminen ja arviointi ovat viestinnän kentän ikuisuuskysymys, mutta samalla välttämättömyys: viestintää ei voi johtaa laput silmillä tai lisäresurssien tarvetta perustella johdolle pelkällä mutulla.

Aiheita:

  • Miksi viestinnän mittaaminen on erityisen tärkeää juuri nyt?
  • Mikä on AMEC-viitekehys ja miten Kaiku hyödyntää sitä viestinnän mittaamisessa?
  • Kantapään kautta opittua mittaamisesta: Mitkä ovat tärkeimpiä omakohtaisia oppejamme?
  • Johtoryhmän näkökulma: Millaiset perustelut purevat? Miten tuloksia kannattaa esittää?

Tilaa tallenne: Viestinnän mittaamisen ja arvioinnin kulmakivet

Ke 20.5. Viestintää äänellä  kuinka suunnittelet toimivia podcasteja ja radiotiedotteita?  

Ääniviestinnän kulutuksen määrä on kasvanut suuresti tänä keväänä, kun ihmiset ovat eristäytyneet kotiinsa. Millaisia mahdollisuuksia podcastit ja radiotiedotteet tarjoavat yrityksille ja organisaatioille? Kuinka suunnittelet ja tuotat laadukasta, tuloksellista ääniviestintää? 

 Tilaa tallenne: kuinka suunnittelet toimivia podcasteja ja radiotiedotteita?

Pe 8.5. Viestijä arjen ristipaineessa – Miten lisätä viestinnän vaikuttavuutta?

Vaikka viestijöiden määrä on lisääntynyt, moni työskentelee yksin. Miten viestinnän vaikuttavuutta voisi lisätä? 

Aiheet:

  • Tarvitaanko enää viestinnän strategiaa?  
  • Miten viestinnän vaikuttavuutta voisi lisätä?  
  • Miten organisaation muita työntekijöitä voisi motivoida osallistumaan ja viestimään? 

 

Tilaa tallenne: Miten lisätä viestinnän vaikuttavuutta?

Pe 24.4. Näin rakennat viestintästrategian muuttuneeseen maailmaan

  • Miten suunnitella viestintää tilanteessa, jossa tulevaisuuden ennakointi on äärimmäisen haastavaa?
  • Miten saada viestinnän käyttöön ketterästi tietoa omalta henkilöstöltä ja asiakkailta?
  • Miten organisoida viestinnän tekeminen kätevästi kriisiviestinnän ja normaalin viestinnän rajamaastossa?

Keskustelimme muun muassa vaihtoehtoisten tulevaisuuksien kartoittamisesta, asiakkaiden ja kohderyhmien sekä oman henkilöstön tilanteen luotaamisesta ja kriisiviestintäajan hyvien käytäntöjen viemisestä arkeen.

Tilaa tallenne: Viestintästrategia muuttuneeseen maailmaan

Pe 17.4. Someviestintää poikkeuksellisina aikoina

Miten sopeutat somestrategiasi ja -tekemisesi uudenlaisiin olosuhteisiin? Kuinka huomioit poikkeuksellisina aikoina kohderyhmäsi ja varmistat, että viestintäsi on hyödyllistä ja hienotunteista – ei turhaa tai tökeröä? Miten voit ilahduttaa yleisöjäsi vaikeiden aikojen keskellä? 

Tilaa tallenne: Someviestintää poikkeuksellisina aikoina

Ke 8.4. Virtuaalitilaisuuden kiinnostavuusmuotoilu

Toimitusjohtajan katsaus, tiimipalaveri tai strategiapäivä: kun tilaisuus siirtyy verkkoon, onko muitakin mahdollisuuksia kuin puhuva pää? Miten varmistat, etteivät osallistujat nuoku linjoilla vaan innostuvat osallistumaan? Jo pienillä keinoilla voit suunnitella virtuaalitilaisuudestasi paremman.

Pikawebinaarissa pohdimme, mistä suunnittelu kannattaa aloittaa ja miten virtuaalitilaisuudesta saa kiinnostavan. 

Tilaa tallenne: Virtuaalitilaisuuden kiinnostavuusmuotoilu

Pe 3.4. Mediaviestintä koronan aikaan

Mikä mediaa kiinnostaa yritysten tai organisaatioiden uutisissa koronan lisäksi − vai kiinnostaako mikään? Kannattaako nyt laatia tiedotteita? Mitä median toiminnasta on nyt tärkeä ymmärtää? Mitä muuta keinoja mediaviestintään on kuin kirjalliset tiedotteet? Tässä pikawebinaarissa jaamme käytännön vinkkejä mediaviestintään poikkeustilanteessa. 

Tilaa tallenne: Mediaviestintä koronan aikaan

Pe 27.3. Vakuuttava esiintyminen virtuaaliympäristöissä
Kuinka vakuutat yleisösi esiintymiselläsi Zoomissa, Teamsissa tai jossakin muussa virtuaaliympäristössä? Kuinka teet sanomasi ymmärrettäväksi ja luot keskittyneen tunnelman?

Tässä sessiossa keskityimme esiintymisen tärkeisiin perusasioihin, jotka kaikkien tulee nyt hallita: mitä on huomioitava, kun esiintyminen siirtyy virtuaaliympäristöihin? Kuinka olet parempi puhuja, entä osallistuja ja kuuntelija?

Tilaa tallenne: Vakuuttava esiintyminen virtuaaliympäristössä

 

Viestintävaltameren kiinnostavimmat vinkit, caset ja ilmiöt: