Viestinnän palvelumuotoilu – ota ensimmäiset askeleet asiakaskeskeiseen viestintään

14.02.2019

Viime keväänä se oli yhtäkkiä monen viestinnän alan ammattilaisen agendalla: Mitä ihmettä on palvelumuotoilu, josta kaikki puhuvat? Mitä sillä on tekemistä viestinnän kanssa? Mitä minun tulisi viestinnän ammattilaisena siitä ymmärtää?

Olemme Kaiku Helsingissä ihastuneet palvelumuotoilun lähestymistapaan: Asiakkaiden ja muiden kohderyhmien arjen sekä aitojen tarpeiden ymmärtämiseen pohjautuva viestinnän prosessimuotoinen kehittäminen tuo selkeitä hyötyjä: vaikuttavuutta, tehokkuutta ja kustannussäästöjä – puhumattakaan siitä, kuinka mielekästä ja hauskaa yhteiskehittäminen ja erilaisten muotoilun menetelmien käyttö voi parhaimmillaan olla.

Vuoden 2018 aikana pilotoimme palvelumuotoilun hyödyntämistä viestinnän kehittämiseen vaihtelevissa projekteissa hyvin erilaisten asiakkaiden kanssa. Olemme päässeet hyödyntämään palvelumuotoilun lähestymistapaa ja menetelmiä muun muassa brändien kehittämisessä, asiakasviestinnän parantamisessa, verkkopalveluiden konseptoinnissa ja sisäisen viestinnän päivittämisessä. Hyödyntämisen mahdollisuudet ovat lähes loputtomat.

Nyt julkaisemme oppaan, joka on ensimmäinen koosteemme tähän mennessä keräämistämme kokemuksista. Lataa tästä oppaan digiversio!

Toivotamme sinulle antoisia lukuhetkiä. Oppaan lopusta löydät osoitteen, jossa voit käydä kommentoimassa opasta ja esittää toiveita seuraavan oppaan sisällöstä. Käy kertomassa, mistä haluaisit kuulla seuraavaksi!

Tervetuloa innostumaan kanssamme palvelumuotoilusta!

Opas ei olisi syntynyt ilman seuraavien ihmisten apua, ideoita ja työpanosta. Kiitämme lämpimästi:

Saara-Sisko Jäämies
Säteilyturvakeskus (STUK)
Tornator
Suomen sydänliitto
EJY ry
Reetta Martikainen & Jambon
Kaiku Helsingin työryhmä: Elina Piskonen, Sari Sandrini, Salla Syrman, Siiri Ruikka

Tilaa Kaiku Helsingin uutiskirje:

TILAA