Kaiku Helsinki ja Husqvarna yhteistyöhön – ”Halusimme kumppanin, jolla leikkaa kuin robottiruohonleikkurillamme”

03.03.2020

Viestintätoimisto Kaiku Helsinki ja Husqvarna ovat aloittaneet yhteistyön. Kaiku kiinnostavuusmuotoilee jatkossa Husqvarnan viestintää ja kertoo tuotteista robottiruohonleikkurista akkusahoihin. Kiinnostavan viestinnän ytimessä on kohderyhmän tunteminen.

Kaiku Helsingin ja Husqvarnan yhteistyön tavoitteena on lisätä Husqvarnan brändin sekä metsien, puistojen ja puutarhan hoitoon keskittyvien tuotteiden tunnettuutta valituissa kohderyhmissä Suomessa. Yhteistyö pitää sisällään monipuolisen keinovalikoiman sosiaalisen median kanavien hallinnoinnista vaikuttajamarkkinointiin ja mediaviestintään.

Yhteistyö keskittyy erityisesti Husqvarnan robottiruohonleikkureihin. Yritys toi maailman ensimmäisen robottiruohonleikkurin markkinoille jo vuonna 1995. Viime vuonna yhtiö rikkoi kahden miljoonan valmistetun robottiruohonleikkurin rajan.

“Haluamme olla asiakkaiden mielessä ensimmäisenä, kun he harkitsevat esimerkiksi uuden ruohonleikkurin tai moottorisahan ostamista. Kaiku Helsingin someosaaminen, vahvat mediasuhteet ja teknologiatuntemus toimialaltamme vakuuttivat meidät. Uskomme, että Kaiku on juuri oikea kumppani viemään viestintää kanssamme uudelle tasolle”, sanoo Husqvarnan markkinointikoordinaattori Satu Kontio.

Kiinnostavuusmuotoilua monipuolisen viestinnän tueksi

Kaiku Helsinki käyttää kehittämäänsä kiinnostavuusmuotoilua Husqvarnan viestinnän tukena. Kiinnostavuusmuotoilun ydinkysymys on, mitä kohderyhmät oikeasti viestinnältä haluavat – mikä on heidän näkökulmastaan kiinnostavaa ja hyödyllistä.

“Husqvarnalla on suuri valikoima innovatiivisia tuotteita ja yli 330 vuoden kokemus. Me olemme todella innoissamme heidän tuotevalikoimastaan, ja he ovat myös paneutuneet kohderyhmiin ihailtavan hyvin. Kun yhdistämme innostuksen, Husqvarnalta saamamme datan ja tutkimustiedon sekä viestintäosaamisemme, uskallan luvata, että viestintä tavoittaa ja tuo hyötyä heidän asiakkailleen”, Kaiku Helsingin asiakasvastaava Juho Toivonen sanoo.

Kaiku Helsingin ja Husqvarnan yhteistyö alkoi tammikuussa 2020.

Lisätietoja:

Satu Kontio, markkinointikoordinaattori Husqvarna, 040 5003876, satu.kontio@husqvarnagroup.com

Juho Toivonen, viestintäkonsultti, Kaiku Helsinki, 040 0753 033, juho.toivonen@kaikuhelsinki.fi

Viestintävaltameren kiinnostavimmat vinkit, caset ja ilmiöt:

Tilaa Kaikuluotain-uutiskirje