Kiinnostavuusmuotoilu

Jokainen meistä pulikoi keskellä informaatiotulvaa, jonka pyörteissä vain kiinnostavuus ratkaisee. Jos haluat, että viestisi vaikuttaa kohdeyleisöösi, sinun on pystyttävä muotoilemaan sanomasi aidosti kiinnostavaksi heidän kannaltaan. Epäkiinnostavat eivät nouse sisältötulvasta pinnalle.

Meille Kaiku Helsingissä kiinnostavuusmuotoilu on ajattelu- ja työtapa, jota sovellamme kaikessa työssämme. Haluamme, että meidän asiakkaamme on oman kohderyhmänsä mielissä se kaikkein kiinnostavin.

Kiinnostavuusmuotoilun ytimessä on hyöty. Ihmisiä kiinnostaa se, mikä on heille milloinkin hyödyllistä. Haastamme siis itsemme ja asiakkaamme kyseenalaistamaan, mitä hyötyä viestintä voi kullekin kohderyhmälle tarjota.

Keskittymällä hyötyyn viestinnästä putoaa pois kaikki turha ja löysä jaarittelu. Näin pääsemme todellisen kiinnostavuuden äärelle ja teemme viestinnästä vaikuttavaa.

Kiinnostavuusstrategia

Kiinnostavuusstrategia linjaa, miten onnistut viestinnälläsi tarjoamaan kohdeyleisöillesi hyötyä, joka kiinnostaa heitä.

Työpajamuotoisessa strategiatyössä sovitetaan yhteen aiheet, joista haluat viestiä sekä aiheet, joista yleisösi ovat kiinnostuneita. Lisäksi otetaan selville kanavat, joissa tavoitat kohdeyleisösi ja pystyt tarjoamaan heille hyötyä.

Näin valikoidaan viestinnällesi niin kutsutut kiinnostavuuskärjet, joita hyödyntämällä viestinnän toimenpiteitä lähdetään toteutusvaiheessa tekemään.

Kiinnostavuusvalmennus

Kiinnostavuusvalmennuksessa organisaatiosi viritetään kiinnostavuusmuotoilun taajuudelle. Valmennus motivoi ja innostaa ihmisiä tiedostamaan kiinnostavuuden tärkeyden – ja löytämään omasta organisaatiosta ja toimintakentästä ne asiat ja aiheet, jotka kiinnostavat omia yleisöjä.

Valmennuksessa haastetaan ja kyseenalaistetaan vanhoja toimintamalleja ja löydetään konkreettisia esimerkkejä ja harjoituksia käyttämällä uusia näkökulmia kiinnostavaan viestintään. Osallistujat saavat eväitä kiinnostavaan sisällöntuotantoon organisaationsa eri viestintäkanaviin.