Kaiku Helsinki viestimään Adlibriksen kasvavasta tuotevalikoimasta

03.04.2018

Viestintätoimisto Kaiku Helsinki ja Suomen suosituimpiin verkkokauppoihin kuuluva Adlibris ovat aloittaneet yhteistyön. Kaiku Helsinki auttaa Adlibristä viestimään laajentuneesta tuotevalikoimastaan ja tuomaan Suomessa jo pitkään toimineen verkkokaupan monipuolisuutta esille.

Verkkokirjakauppana tunnettu Adlibris on viime vuosien aikana kasvattanut valikoimaansa kirjoista myös toimistotarvikkeisiin, lankoihin ja leluihin. Viimeisimpänä valikoima on laajentunut keittiötarvikkeilla.

”Haluamme muuttaa ihmisten mielikuvia siitä, että olisimme pelkkä kirjakauppa. Toki olemme edelleen erittäin vahvasti kirjabisneksessäkin mukana. Uskon, että Kaiku Helsingin avulla saamme lisättyä tietoisuutta siitä, että olemme kokonaisvaltainen verkkokaupan toimija”, sanoo Adlibriksen markkinointipäällikkö Marjut Määttä.

Kaupan liiton mukaan verkkokauppa kasvaa nyt ennätystahtia. Adlibris on noussut Suomen toiseksi suosituimmaksi verkkokaupaksi. Adlibriksen myyntijohtaja Sakari Luovio uskoo, että suuri osa verkkokaupan potentiaalista on edelleen kokonaan hyödyntämättä. Hänen mukaansa talouden kohentuminen näkyy jo kuluttajien ostokäyttäytymisessä: vielä on kuitenkin paljon ihmisiä, jotka eivät verkkokauppoja käytä.

”Tähtäämme siihen, että olemme jo tänä vuonna Suomen suosituin verkkokauppa. Uskomme onnistuvamme, sillä asiakastyytyväisyytemme on jo nyt erittäin korkealla tasolla. Tavoitteena on myös kasvattaa muiden tuoteryhmiemme myyntiä huomattavasti”, Luovio kertoo.

Kiinnostavuusmuotoilulla tavoittelemaan uusia asiakkaita

Adlibriksen tavoitteena on kasvattaa tuotevalikoimaansa tulevina vuosina entisestään. Tällä hetkellä moni verkkokauppa erikoistuu myymään vain tietyn tuoteryhmän tuotteita, mutta Adlibris uskoo kasvavan valikoiman tuovan heille uusia asiakkaita.

Viestintätoimisto Kaiku Helsinki aikoo hyödyntää Adlibriksen viestinnässä kehittämänsä kiinnostavuusmuotoilun oppeja. Viestintää lähdetään rakentamaan asiakkaiden saamien hyötyjen kautta.

”Adlibris on kiinnostava verkkokauppatoimija, koska sillä on käytössä laaja digitaalisen markkinoinnin keinovalikko, mutta viestintää ei ole vielä kunnolla hyödynnetty. Kaiku Helsingin kiinnostavuusmuotoilu tuo palettiin merkittävän lisän. Lähdemme laajentamaan mielikuvaa Adlibriksen tuotevalikoimasta tavoittelemalla uusia kohderyhmiä ja asiakkaita”, sanoo Kaiku Helsingin asiakkuusjohtaja Inari Anttila.

Kaiku Helsingin ja Adlibriksen yhteistyö käynnistyi tämän vuoden helmikuussa.

Lisätietoja

Marjut Määttä, markkinointipäällikkö, Adlbris, marjut@adlibris.com, puh. +358 50 3103 007

Sakari Luovio, myyntijohtaja, Adlibris, sakari.luovio@adlibris.com, puh. +46 70 990 0997

Inari Anttila, asiakkuusjohtaja, Kaiku Helsinki, inari.anttila@kaikuhelsinki.fi, puh. +358 43 824 0090

 

Adlibris
Bonnier-konserniin kuuluva Adlibris on Pohjoismaiden suurin verkkokirjakauppa. Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa toimivalla Adlibriksellä on yhteensä yli 1,7 miljoonaa aktiivista asiakasta. Kirjojen lisäksi Adlibriksen valikoimaan kuuluvat toimistotarvikkeet, askartelu- ja käsityötuotteet, lelut ja lastentarvikkeet ja nyt uusimpana lisäyksenä keittiötarvikkeet. Adlibris-konsernin liikevaihto on yli 200 miljoonaa euroa. Konserniin kuuluu noin 200 työntekijää.

Tilaa Kaiku Helsingin uutiskirje:

TILAA