Toimimme osana yhteispohjoismaista Northern Link PR -toimistoketjua.

Laajemmin kansainvälistä viestinnän tukea tarjoavat Grayling PR ja Hotwire PR.

Kaiku Helsinki TwitterissäKaiku Helsinki FacebookissaKaiku Helsinki LinkedInissä

Numeroista tarina

Valmennus, joka auttaa yritysjohtoa ja asiantuntijoita saamaan viestinsä perille. Tee numeroista tarina, vakuuta yleisösi!
 

Vain 195 €! (Sis. alv.)
 

Osta nyt!


Kysyttävää? Ota yhteyttä: jouko.marttila@kaikuhelsinki.fi

 

lobbaus

suomi
Käyttäjän Markku Vänskä kuva
suomi

Viestintätoimistossa pääsee parhaimmillaan mukaan mielenkiintoisiin ja yhteiskunnallisesti vaikuttaviin hankkeisiin. Alan ammattilaisina olemme iloksemme huomanneet, että viestinnän merkitykseen kiinnitetään yhä enemmän huomiota.  Projekteissa syntyy parempia päätöksiä, kun hyvällä viestinnällä on ensin luotu oikeaa ymmärrystä.

Share/Save
Käyttäjän Salla Syrman kuva
suomi

Tänä vuonna olemme Kaiussa kovasti paasanneet kiinnostavuusmuotoilusta. Yrityksen tuottama sisältö on yhtä tyhjän kanssa, jos se kiinnostaa lähinnä yrityksen porukkaa itseään. Koska suutarinlapsella on ehdottomasti oltava kengät talvipakkasilla, sukelsin analytiikkaan ja tutkin, mitkä tekstit ovat tuoneet blogiimme eniten lukijoita eri kuukausina.

Share/Save
Käyttäjän Pete Saarnivaara kuva
suomi

Nyt olisi hyvä aika päästää irti yleisestä lobbaustaivastelusta ja ryhtyä tutkimaan lobbaukseen liittyviä todellisia ongelmia. Niitäkin on.

Share/Save
Käyttäjän Maria-Elena Cowell kuva
suomi

Maailmassa on paljon hedelmätöntä edunvalvontaa: joko saarnataan samanmielisille tai yritetään taivuttaa tukijoukkoihin henkilöitä, joista ei ole sanottavaa hyötyä, tai joiden päätä ei mikään todistusaineisto tai perustelu käännä. Lähestymistavan tulee olla strateginen ja viestit hyvin teroitetut. Pitää ymmärtää päättäjän taustaa ja asemaa.

Miten sitten edetä, kun aika on rajallinen resurssi ja tontti vieras? Kokosimme viisi vihjettä, joilla päästä siunattuun alkuun.

Share/Save
Käyttäjän Pete Saarnivaara kuva
suomi

1. Perässähiihtäminen ei ole enää johdon ydinosaamista

Olipa kerran maa, jossa valtionpäämiehellä oli merkittävät sisäpoliittiset valtaoikeudet. Valtio harjoitti interventionistista kauppa- ja teollisuuspolitiikkaa. Sama hallitsija istui valtaistuimella neljännesvuosisadan. Asioista sovittiin kabineteissa ja yritysjohtaja, jolla ei ollut politiikan tajua, ei ollut tehtäviensä tasalla. Tuota maata ei enää ole. Yritysten johtoon on kasvanut uusi sukupolvi, jonka ydinosaamista on liikkeenjohto, ei politiikka.

Share/Save
Käyttäjän Kimmo Collander kuva
suomi

Toukokuussa valittu Euroopan parlamentti on järjestäytynyt uudelle vaalikaudelle. Valiokuntapaikat on jaettu ja puheenjohtajat valittu. Asemiin ajon jälkeen voi eurooppalainen lainsäädäntötyö alkaa.

Mistä on hyvä meppi tehty? Kuinka paljon muodollinen asema tuo vaikutusvaltaa? Keillä on valta? Kuinka sitä hankitaan?

Share/Save
Käyttäjän Kai Keski-Korhonen kuva
suomi

Euroopan parlamentissa työnsä aloittaneiden 751 päättäjän on hallittava lobbauksen salat. Hyvä meppi on immuuni huonolle lobbaukselle ja ymmärtää tiedon laadun merkityksen.

EU vaikuttaa hahmottomalta möhkäleeltä kaukana Brysselissä. Sen sisään tuntuu pääsevän vain olemalla lobbarisalakerhon jäsen tai kuulumalla etuoikeutettuun meppi- tai virkamiesrälssiin.

Miten tähän suljetulta tuntuvaan järjestelmään voi kansalainen vaikuttaa, eli lobata?

Share/Save
Tilaa syöte RSS - lobbaus