Toimimme osana yhteispohjoismaista Northern Link PR -toimistoketjua.

Laajemmin kansainvälistä viestinnän tukea tarjoavat Grayling PR ja Hotwire PR.

Kaiku Helsinki TwitterissäKaiku Helsinki FacebookissaKaiku Helsinki LinkedInissä

Numeroista tarina

Valmennus, joka auttaa yritysjohtoa ja asiantuntijoita saamaan viestinsä perille. Tee numeroista tarina, vakuuta yleisösi!
 

Vain 195 €! (Sis. alv.)
 

Osta nyt!


Kysyttävää? Ota yhteyttä: jouko.marttila@kaikuhelsinki.fi

 

Viestintätoimisto Kaiku Helsinki: Aidosti osallistava strategian jalkautus | Kuva: Kaiku Helsinki

Palkittua: Aidosti osallistava strategian jalkautus

Käyttäjän Tiina Hosiokoski kuva

Nappasimme voiton MTL ry:n Communications Awards -kisassa. Oral Hammaslääkäreiden strategian jalkautustyömme palkittiin parhaana sisäisen viestinnän toteutuksena. Tiukka raati perusteli palkintoa näin: "Strategiaviestinnän haastavassa lajissa luotettiin vuorovaikutuksen voimaan ja siihen, että tuodaan strategia mahdollisimman lähelle jokaisen työntekijän arkea."

Katso video tästä. 

Uusi strategia sinänsä ei kiinnosta

Oral Hammaslääkärit on Suomen suurin hammaslääkäriasemaketju ja heillä on tuore vahvan kasvun strategia. Hammaslääkärit ovat kuitenkin ensisijaisesti olemassa asiakkaitaan varten ja liiketoimintaan liittyvä strategia ei kosketa saati kiinnosta heitä. Niinpä strategia piti muotoilla niin, että se koskettaa ja kiinnostaa kaikkia yli 1300 oralilaista.

Avainkysymys: What’s In It For Me?

Aloitimme työn miettimällä, mikä strategiassa on sellaista, johon henkilöstö voi aidosti vaikuttaa jokapäiväisessä työssään ja joka on heidän näkökulmastaan keskeistä. Näistä teimme strategian jalkautuksen peruspilarit: kolme tavoitetta, joihin pääsemiseen henkilökunta sai itse miettiä parhaat toimenpiteet. Strategialle keksittiin kuvaava nimi: Paras Paikka -ohjelma.

Strategian jalkautukseen rakensimme laajan, vuoden mittaisen toimintasuunnitelman, joka sisälsi erilaisia toimia aina johdon valmennuksista osallistaviin työpajoihin asemilla ja strategiakuvasta asemakohtaisiin mittareihin.

Tammi-helmikuussa mittasimme, miten strategia on jalkautunut. 89 % tunsi Paras Paikka -ohjelman. Ydinviestien läpimeno oli noin 80 %.

Osallistava työskentelytapa osoittautui siis aidosti vaikuttavaksi ja oralilaiset ottivat uuden strategian innolla omakseen.

 


Tilaa Kaiun uutiskirje:

Kategoriat: 
Kirjoittajan nimi: 
Share/Save

Lisää uusi kommentti

Filtered HTML

  • Www-osoitteet ja email-osoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.
  • Sallitut HTML-tagit: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.

Plain text

  • HTML-merkintää ei sallita.
  • Www-osoitteet ja email-osoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.
Kysymys ei ole haastava, mutta se estää botteja syöttämästä sivuillemme spämmiviestejä.