Suomen kovin duuni 2016

Kauko on vaativien liikkuvien tietotyöympäristöjen asiantuntija. Kauko edustaa Panasonicin valmistamia Toughbook- ja Toughpad-laitteita, jotka ovat Euroopan eniten myytyjä lujitettuja sylimikroja ja tabletteja. Kauko ja Kaiku Helsinki metsästivät keväällä 2016 Suomen kovinta duunia.

Suomen kovin duuni 2016 -kampanjan tavoitteena oli nostaa esiin kovan työn tekijöitä, sillä näissä vaativissa olosuhteissa perinteiset tietokoneet ja tabletit eivät kestä. Kampanjan keskeisenä elementtinä toimi kampanjasivu sekä sisällöt sosiaalisessa mediassa, jotka toivat kovan duunin sankareita osallistumaan kisaan kampanjasivulle.

Yleisö äänesti kisan kahdeksan finalistin joukosta koko Suomen kovimman duunin haltijan. Suomen kovin duuni löytyi oululaiselta Hannulta. Luotsiveneen kuljettaja päihitti finaalissa muun muassa kengityssepän, maatalouslomittajan ja palomiehen.

”Luotsiveneenkuljettajan homma on rankkaa duunia! Syysmyrskyt kuusimetrisine aaltoineen, pimeys, talven hyytävät pakkaset ja vaikeat jääolosuhteet… Vastuulla oma ja työkavereiden henki. Kaikki ei aina mene niin kuin Strömsössä”, Hannu kuvailee työtään.

Osallistuvien kisaajien määrä tavoitettiin ja laatu oli hyvä. Lisäksi äänestyselementti toi satoja ihmisiä kisan ääreen. Facebook osoittautui erittäin tehokkaaksi työkaluksi kävijöiden ohjaamisessa kampanjasaitille. Kampanja näkyi myös perinteisen median puolella. Kisaan liittyvät sisällöt ja visuaaliset materiaalit on pystytty hyödyntämään hyvin muussa viestinnässä ja markkinoinnissa. Lisäksi tärkeänä yhteistyökumppanina kampanjassa oli Radio Rock ja kampanjakasvona Jone Nikula.

Toteutimme myös Kaukon asiakkaille kyselyn, jossa tarkasteltiin tämän päivän liikkuvan työn haasteita. Tutkimuksen tuloksia hyödynnettiin mediaviestinnässä, asiakastilaisuudessa sekä uutiskirjeessä.