Oral Hammaslääkärit – ”Suunterveys otsikoihin”

20.05.2017

Oral Hammaslääkärit on voimakkaasti kasvava suomalainen hammaslääkäriasemaketju. Oral Hammaslääkäreiden haaste on ollut valtakunnallisen tunnettuuden rakentaminen ja ketjun vahvuuksien kertominen ihmisille.

Strategiana ”Suunterveys otsikoihin!”

Halusimme herättää ihmiset ymmärtämään suunterveyden merkitys kokonaishyvinvoinnille ja samalla kertoa hoidon laadun merkityksestä. Suunterveyttä tulee hoitaa siinä missä muutakin terveyttä. Hammaslääkärissä käynti kuuluu siis normaaliin terveyden hoitoon, eikä enää ole välttämätön paha, jonne mennään vasta kun särkee.

Suunterveydellä on vaikutuksia todella moneen asiaan, kuten erilaisiin vakaviin sairauksiin, esimerkkinä sydän- ja verisuonisairaudet ja diabetes, sekä muihin elämänlaatua heikentäviin asioihin, esimerkkinä kuorsaus tai niskakivut. Mutta kukaan ei tätä tiennyt! Siksi viestinnässä ylätason teemoja ovat toisaalta kannustava hyvän suunterveyden ylläpito sekä toisaalta huonon suunterveyden aiheuttamat ongelmat sekä suunterveys ja yleissairaudet.

Teemme säännöllistä viestintää lähettämällä toimittajille asiantuntijajuttuja ja tarjoamalla suunterveyden asiantuntijoita haastateltavaksi. Järjestämme infotilaisuuksia ja toimituskierroksia. Teemoista puhutaan myös omissa ja maksetuissa kanavissa. Sisältöjen markkinoinnissa hyödynnämme S-ryhmän kanavia, omaa uutiskirjettä, sosiaalista mediaa ja esimerkiksi hammaslääkäriasemien infotauluja, joissa julkaisemme muun muassa videomateriaalia.

 

Yhteistyömme aikana Oralin tunnettuus on kasvanut 10 prosenttiyksikköä, ja Oral on valtakunnan tasolla selkeästi tunnetumpi kuin yksikään kilpailija. 92 % pitää Oralin mainetta hyvänä. Medianäkyvyys on lisääntynyt joka vuosi vähintään 50 % edellisestä.