Siakas, laitetaanko verkkokuppaan kilapilu?

03.06.2016

Salla Syrman

(PÄIVITYS 26.5.2017: SUUREN SUOSION ANSIOSTA KOKOSIMME MYÖS TOISEN OSAN TYPOTÖPPÄILYJÄ! TSEKKAA ”RATAKISUT BIERUMÄELLÄ” TÄSTÄ)

Anna (nimi muutettu) oli sinä vuonna vastuussa firman joulukorteista. Joulupuun kuva oli hieno, materiaalivalintakin nappiin ja kerrankin tilaus lähtenyt ajoissa. Kun painotuoreet kortit saapuivat, työkaveri tirskahti: ”Hyvää joulua koko perseelle!”

Typopirulainen näyttäytyy silloin, kun vähiten odotat. Sillä on yliluonnollinen kyky piiloutua pisteiden tai pilkkujen taakse oikolukemisen ajaksi ja tulla esiin vasta silloin, kun esimiehesi katsoo tuotostasi. Se rakastaa erityisesti työhakemuksia, myyntiesityksiä ja painotuotteita, joita tilataan vähintään 1000 kappaletta.

Mutta hei, sitä sattuu – jopa niin kutsutuille viestinnän ammattilaisille! Siksipä kaikulaiset paljastavat nyt inhimillisyytensä ja jakavat kymmenen sykähdyttävintä kirotusvihrettään.

#1 Järjestettäisiinkö teille kilapilu?

#2 Facebook, Twitter vai LinkedIn? Tehdään kanakarvoitus.

#3 Siakas on turvetullut meidän toimistolle käymään.

#4 Voisin lähettää sinulle persentaation.

#5 Hei kakki!

#6 Tiedostot ovat nyt palvelimella saatana.

#7 Verkkokupassa taitaa olla jotain häikkää.

#8 Hieno menetystarina!

#9 Onko viestintäsuunnitelmassa mukana kaikki sidostyhmät?

#10 KUSTU – Asiakastapahtuma 1.11.

Vakavasti puhuen: Yritämme pitää seulan tiukkana, jotta typopaholaiset eivät pääsisi asiakkaillemme asti. Neljä silmää on parempi kuin kaksi. Otamme kaikki karanneet typot kiinni ja suljemme häkkiin lokkimme vartioitavaksi.

Jos kuitenkin löydät kirjallisesta tuotteestamme kaksimielisen, virheellisen sanan, palauta se meille. Lähetämme sinulle paluupostissa virheettömän yksilön takaisin!


Piditkö tästä artikkelista? Saattaisit pitää myös näistä:

Täydellisen tiedotteen jäljillä, osa 3: Kaksi silmää ei riitä –  ”Vaikka kuinka hioisi ja viilaisi, omalle tekstilleen vain valitettavasti sokeutuu. Pian ei enää näe oikeita pilkun paikkoja eikä saa monimutkaisia lauserakentetia simppelimmiksi.”

Älä mokaa mediassa – ”Miksi omista tai toisten virheistä ei opita?” 

Mitä sellainen viestintätoimisto oikein tekee? – ”Olen yrittänyt selittää, että viestintätoimistona tarkoituksemme on toteuttaa asiakkaiden viestintää. Joskus päivitämme Facebookiakin.”

Kuva: Kaiku Helsinki 

Tilaa Kaiku Helsingin uutiskirje:

TILAA