Kaikuja-podcast: Ei kieltolistoja, vaan tukea rohkeaan asiakaspalveluun

Elina Kirvesniemi

31.10.2018

Miksi yrityksistä on edelleen vaikeaa saada tasalaatuisen hyvää asiakaspalvelua ja erinomaiset asiakaspalvelijat ovat harvassa? Kaiun podcastissa syvennytään tällä kertaa asiakasviestintään. Yrityksetkin tiedostavat, että hyvä asiakaskokemus on menestyksen tekijä. Se auttaa erottautumaan.

Linkit podcastiin löydät tekstin loppuvaiheilta!

Suomalainen asiakaspalvelu on asiallista. Ongelmat kyllä ratkaistaan ja usein nopeasti, mutta enää perinteinen asiakeskeinen palvelu ei riitä.

”Nyt on vahvasti valloillaan inhimillisyyden ja henkilökohtaisen kohtaamisen trendi”, vuorovaikutusvalmentaja Pauliina Perttuli sanoo.

Kaikuja-podcastin uusimmassa jaksossa Kaiun valmentajat Laura Vuorio-Kuokka ja Pauliina Perttuli pohtivat suomalaista asiakaspalvelua ja kertovat ohjeensa siihen, miten asiakaspalvelijat voivat palvella asiakkaitaan henkilökohtaisesti ja silti organisaation ohjeiden mukaisesti.

Missä kanavassa suomalaiset ovat hyviä asiakaspalvelijoita? Entä miten sosiaalinen media on vaikuttanut suomalaisen asiakaspalvelun tasoon?

Jaksossa pureudutaan lisäksi suomalaiseen puhuttelukulttuuriin. Miksi nimenomaan asiakaspalvelutilanteissa käytetään usein teitittelyä, ja minkä takia teitittely on kasvussa? Entä millaisia muutoksia puhuttelutavoissamme on tapahtunut? Helsingin yliopiston tutkijat Hanna Lappalainen ja Johanna Isosävi arvioivat, mihin suuntaan puhuttelukulttuurimme on menossa. Kaiun valmentajat puolestaan ennustavat, millainen on tulevaisuuden asiakaspalvelija.

Mikä on sinun mieleenpainuvin asiakaspalvelukokemuksesi?

Podcastin haastattelijana toimii Kaiun viestinnän suunnittelija Elina Kirvesniemi.

Kuuntele podcast:

Spotify-käyttäjänä voit vaihtoehtoisesti kuunnella podcastin myös Spotifyn kautta:

Avaa Spotifyssa


Piditkö tästä artikkelista? Saattaisit pitää myös näistä:

Elämme puhuttelutapojen sekamelskassa – miksi Suomi ei ole vieläkään siirtynyt teitittelystä sinutteluun?

”Ai, onko meillä oikeasti lupa auttaa asiakasta?”

Tilaa Kaiku Helsingin uutiskirje:

TILAA