EVVK:n aika on ohi!

17.08.2016

Tiina Hosiokoski

Loman jälkeinen aika töissä jakautuu selkeästi kahteen vaiheeseen ennen viimeistä Tasaantumisen Vaihetta. Ensimmäinen on tyypillinen Kukamitähäh-vaihe. Salasana? Keskeneräinen työ? Minä?

Kun taas saa kerättyä itsensä alkaa Tarmon Aika. Tarmon Aikana buukataan suunnittelupalavereita ja mietitään kehitysjuttuja. Tarmon Ajan jälkeen koittaa koko seuraavan kymmenen kuukauden jakson kestävä Tasaantumisen Vaihe, jolloin tehdään normaalisti fiksuja asioita fiksujen ihmisten kanssa. Tällä hetkellä elän vielä Tarmon Aikaa. Kyllä se tästä tasaantuu.

Mutta yhden asian toivon pysyvän tasaantumattomana. Nimittäin Kaiussa julistamme EVVK:n ajan viestinnässä lopullisesti päättyneeksi. Mitä se sitten tarkoittaa? Sitä, että viestintää ei enää rakenneta organisaatiolähtöisesti, tiedotteita ei kirjoiteta tylsästi, somea ei hoideta copypasteamalla – ylipäätään mitään ei hoideta rutiininomaisesti. Uudistetaan vanha sanonta uuteen muotoon, eikä tyydytä vain yhteen: panostetaan määrään, laatuun ja kiinnostavuuteen.

Kun seuraavan kerran rakennamme sisältöä seminaariin/someen/uutiskirjeeseen/tiedotteeseen/mihin tahansa, käykäämme läpi oheinen lista:

1. Kenelle tämä on tarkoitettu?

2. Miksi?

3. Mitä hän siitä hyötyy?

4. Miksi hän siitä kiinnostuisi?

5. Oletko ihan varma?

Jos haluat liittyä liputtamaan EVVK:n aikakauden päättyväksi, tervetuloa kuulemaan lisää ajatuksiamme aamiaistilaisuuteen! Lue lisää tästä.

Kirjoittaja oli unohtanut kesälomansa aikana koneen salasanan ja firman luottokortin PIN-koodin, muttei sentään tarvinnut navigaattoria ajaessaan töihin. 



Piditkö tästä artikkelista? Saattaisit pitää myös näistä:

”Shit doesn’t just happen” – Lyhyt oppimäärä asiakastyöstä –  ”Tässä muistutus ja ohjenuora itsellemme ja muille asiantuntijaorganisaatioille siitä, mitä erilaiset organisaatiot odottavat yhteistyöltä.”

Ajattelua herättävää viestintää – ”Ja sitten tulee se vaikein osuus. Pitää tehdä toisin kuin ennen.”

Kiinnostavuusmuotoilu – ”Kun puhun kiinnostavuudesta, en tarkoita, että jokaisen yritysvideon pitäisi olla Gagnam Stylen tasoinen viraali-ilmiö tai jokaisen B2B-blogin täytyisi yltää Da Vinci -koodin tasoiseksi jännäriksi. Tärkeintä on, että olisit kiinnostava omassa piirissäsi.”

Kuva: David Rosen (Creative Commons)

Tilaa Kaiku Helsingin uutiskirje:

TILAA