Bloginakki napsahtaa – mistä löydän aikaa?

10.12.2015

Kirsi Valta-Makkonen

Yhä useammin kuulen huokauksia, kun ihmiset tuskailevat: ”Pitäisi kirjoittaa se blogi!”. Miksi blogin kirjoittaminen tuntuu niin vaikealta tai jopa vastenmieliseltä?

Monen asiantuntijan työpäivät täyttyvät arkisista kiireistä, eikä kirjoittamiseen tunnu löytyvän sopivaa hetkeä. Kirjoittaminen saattaa tuottaa tuskaa siitäkin syystä, että suullinen viestintä tai analyyttinen ajattelu sujuvat näpyttelyä paremmin.

Blogeista on tullut osa arkipäivää, entisajan kolumneja, joissa voi tuoda helposti esille omaa asiantuntijuuttaan joko kirjallisen tai visuaalisen viestin muodossa. Verkkosisältönä blogin julkaisukynnys on matalampi kuin perinteisillä printtimedioilla, eikä merkkimäärääkään ole useimmiten sidottu tiukasti. Lisäksi blogit ovat osa monen yrityksen omaa kanavavalikoimaa, eivätkä ne ole enää pelkästään mediatalojen yksinoikeutta.

Jos yritys tai muu sinulle tärkeä taho pyytää sinulta blogikirjoitusta, tartu rohkeasti tilaisuuteen! Se, että sinut halutaan bloggaajaksi kertoo siitä, että sinulla on varmasti jotain kiinnostavaa kerrottavaa lukijoille. Ellet usko – kokeile!

Jos sinulla ei mukamas ole bloggaamiseen aikaa – raivaa. Parhaimmillaan blogin kirjoittaminen voi jopa tehostaa ajankäyttöäsi tulevaisuudessa. Kirjoita esimerkiksi jostain aiheesta, josta asiakkaasi kysyy sinulta toistuvasti: seuraavalla kerralla sinun ei tarvitse selittää juttua alusta alkaen, vaan voit vain vinkata asiakasta kurkkaamaan blogiasi.

Ja jos tarvitset apua kirjoitukseesi, pyydä jeesiä.


Piditkö tästä artikkelista? Saattaisit pitää myös näistä:

Kirjallisen viestinnän kauhukammio: Kadonnutta rakennetta etsimässä ”Tarinan mukaan ranskalaisen kirjailija Marcel Proustin pisin virke yltää seitsemäntoista kertaa viinipullon ympärille.”

Voitto lohkesi valmentavalla sisällöntuotannolla – Sijoitustalous-blogi palkittiin”Viisi vuotta aktiivista talousbloggaamista on opettanut meille ja LähiTapiolalle sen, että sosiaalisen median elefantti kannattaa syödä pala kerrallaan.”

Some-osaaminen on johtajan perustaito”Johtajien pitää pystyä toimimaan sähköisissä kanavissa yhtä luontevasti kuin kasvokkain asiakkaiden tai alaisten kanssa. Ja mikä tärkeintä johtajan on pystyttämä tuottamaan sisältöjä, jotka ovat kiinnostavia.”

Kuva: Christian Schnettelker (Creative Commons)

Tilaa Kaiku Helsingin uutiskirje:

TILAA